- unul vizual, ilustrativ, denumit generic "logo" sau uneori "simbol";
- unul textual, şi anume denumirea companiei respective, care de cele mai multew ori include şi partea ilustrativă şi care se numeşte "logotip";
- şi un element vocativ, sau explicativ, reprezentat de o sintagmă, o construcţie de cuvinte cu sens clar, limpede, care se numeşte "slogan", sau dacă apare vizual în componenta identităţii are denumirea de "tag-line";
Brand-ul este mult mai mult decât logo-ul. Brandul include logo-ul, dar poate conţine şi un slogan, o prezentare grafică mai complexă etc. În esenţă, brand-ul reprezintă percepţia pe care consumatorul o are despre un produs.
Programe pentru a crea un logo:
- este recomandat softuri de grafică vectorială - permit modificarea dimensiunilor;
- Adobe Ilustrator, Corel Draw, Adobe Photoshop;
- să fie simplu - uşor de reţinut şi uşor de recunoscut. Simplitatea se referă atât la structura în sine a logoului cât şi la culorile folosite. Se recomandă 2-3 culori, iar replicarea acestuia în alb şi negru să îi păstreze frumuseţea şi capacitatea de a atrage atenţia;
- să fie memorabil. Fontul logoului trebuie să difere de cele folosite de sistemul de operare. Este recomandat să nu se folosescă un simbol clasic al domeniului pentru care este creat logo-ulş
- să reziste timpului;
- să fie versatil. Să i se poată modifica dimensiunile şi să potă fi replicat în alb şi negru;
- să se potrivească profilului sitului / firmei. Deşi logoul nu trebuie să arate precis domeniul, este recomandabil ca elementele grafice folosite să sugereze acest aspect;
Se aplică formula Kiss (Keep It Short and Simple).
Dimensiunile recomandate sunt 350 (weight-lungime) x 280 (height-lăţime)
Dimensiunile recomandate sunt 350 (weight-lungime) x 280 (height-lăţime)