De obicei ne căutăm informația în siturile afișate în prima pagină, şi rareori ne ducem şi pe celelalte pagini. Dacă informaţia nu este găsită la prima căutare se încearcă alte cuvinte, pe care le numim cheie, care sunt transmise motorului de căutare.
Ţinând cont de cele prezentate mai sus, este foarte important ca atunci când construim o pagină web să ţinem seama de frecvența folosirii cuvintelor cheie de către utilizatorii internetului, atunci când îşi caută informația necesară. Un alt criteriu folosit în construcţia paginii web este concurenţa. Adică numărul de pagini web care folosesc aceleaşi cuvinte cheie.
Din punct de vedere al proprietarului de pagină web, este important să folosescă cuvintele cheie, care au cea mai mare frecvenţă de căutare şi care au concurenţă cât mai mică.
Unde se folosesc aceste cuvinte cheie, în interiorul paginii web? Pentru a da răspunsul la această întrebare trebuie să ştim criteriile de ierarhizare a paginilor web de către motoarele de căutare. Multe din aceste criterii sunt deductibile şi sunt cunoscute, altele sun ţinute secret pentru a preveni creearea de pagini false. La fel sunt ţinuţi secreţi şi algoritmii de ierarhizare.
Folosirea cuvintelor cheie, în construcţia :
- denumirea paginii web : http://www.domeniulmeu.ro/denumirepagină;
- în denumirea titlurilor: în interiorul tagurilor - H, H1 etc.
- în descrierea imaginilor: atributele "alt" şi "title" ale tagului - IMG;
Mai jos am pus un video în care găsimi criterii de alegere a cuvintelor cheie.
Metoda matricei